OnlyOffice
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2023, 00:37
Typ: Zarządzanie relacjami z klientami, Zarządzanie projektami, Zarządzanie dokumentami, Zarządzanie kontami e-mail, Diagram Gantta, Pakiety biurowe
Przeznaczenie: firmy, organizacje
Licencja: GNU GPLv3, GNU AGPL v.3, Proprietary
Pobranie: one-click-install.onlyoffice.com
Platforma: wieloplatformowy
Dokumentacja:
FAQ: helpcenter.onlyoffice.com/faq/faq.aspx
Forum:
Wikipedia:
Cena: bezpłatny/płatny
ONLYOFFICE (poprzednio: Teamlab Office) to wielofunkcyjny pakiet biurowy zawierający zintegrowany system zarządzania relacjami z klientami (CRM), zarządzania dokumentami, projektami i kontami pocztowymi, diagram Gantta i społeczność. ONLYOFFICE jest napisany przy użyciu platformy programistycznej ASP.NET i przetłumaczony na 21 języków (stan na październik 2014). Aplikacja rozwijana jest od 2009 roku.
ONLYOFFICE jest dostępny w dwóch wersjach:
– SaaS (aplikacja jako usługa) – oferowana jako płatna usługa online, dostępna na serwerze producenta aplikacji. Oferowany jest 30 dniowy, bezpłatny okres próbny
– ONLYOFFICE Free Edition – otwartoźródłowa aplikacja rozwijana na GitHub. Instalacja jest dostępna przy użyciu kontenera Docker. ONLYOFFICE Free Edition zawiera narzędzia: edytor dokumentów, zarządzanie wspólnymi projektami oraz serwer mailowy – przeznaczone dla małych i średnich zespołów.
Minimalne wymagania sprzętowe dla instalacji ONLYOFFICE Free Edition:
– pamięć RAM 6GB
– dwurdzeniowy procesor
– 40GB dysku twardego
Zalecany system operacyjny:
– Ubuntu 15.04 (64-bit)
– Fedora 20 (64-bit)
– CoreOS 647.0.0 (stabilny)
– lub inna dystrybucja działająca na jądrze Linux 3.19
Pakiet biurowy ONLYOFFICE zawiera zestaw aplikacji online, działające w przeglądarce internetowej. W skład pakietu biurowego wchodzą: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny oraz prezentacja. Aplikacje są podobne do narzędzi desktopowych Microsoft (Word, Excel i PowerPoint), lecz pozwalają na edycję grupową, komentarze i czat w realnym czasie. ONLYOFFICE Office Suite bazuje na HTML5 Canvas.
Moduł zarządzania dokumentami ONLYOFFICE dostarcza użytkownikom możliwość organizacji i zarządzania dokumentami:
– współdzielenie dokumentów w trybie podglądu i edycji
– umieszczanie dokumentów na strony internetowe
– integracja z dyskami sieciowymi: Google Drive, Box, OneDrive, Dropbox, OwnCloud
– integracja z CRM, agregatorem email i modułem zarządzania projektami
Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) to instrument służący do koordynacji prac klientów i partnerów, oferujący m.in.:
– listę kontaktów, możliwości, zadania, historię klientów
– zintegrowany Web2lead ze stroną klienta
– fakturowanie
– integrację z modułami dokumentów i poczty
Moduł zarządzania projektami + diagram Gantta oferuje m.in.:
– hierarchię projektów – ważne punkty, zadania, pod-zadania
– zapis czasu pracy
– raporty – narzędzie do automatycznego lub ręcznego generowania otwartych zadań i projektów
– dyskusję – platformę do tworzenia burzy mózgów w ramach projektów
– diagram Gantta – narzędzie, które pozwala na wizualizację i jasne wyjaśnienie/zrozumienie zadań i ich zależności
Moduł pocztowy oferuje m.in.:
– serwer pocztowy bazujący na iRedMail, zmodyfikowany do tworzenia korporacyjnych skrzynek pocztowych na własnej domenie
– Mail agregator do zarządzania wielu kont pocztowych
– integrację z modułami CRM i dokumentów
– wysyłanie kontaktów do CRM wprost ze strony profilowej
– dodawanie załączników z modułu dokumentów
Moduł społecznościowy jest zestawem narzędzi, służącym do efektywnego współdziałania w ramach zespołu, np.:
– blogi i fora
– nowości, imprezy, wydarzenia – dzielenie się najnowszymi wiadomościami z członkami zespołu
– wiki – do generowania bazy wiedzy